На розломі

Олександр Мірошніченко

З 26 січня по 19 лютого в галереї сучасного мистецтва Jump експонується виставка робіт кераміста Олександра Мірошніченка.

 

Кураторський текст:

«Людина зажди міфологізує простір. Робить його антропоморфним, надає речам власний образ. У відповідь й самі речі можуть багато що відкрити не лише про себе, а й про нас, якими ми відображаємося в них. Обличчя, котрим дивляться на людину речі – це наше обличчя.

Так у майстерні Олександра Мірошниченка відбувається повернення людяності з уламків часів і подій місцевого ґрунту полтавського фарфорового заводу, поблизу якого у нього була майстерня. Завод розламувався, люди розходились, цегла випадала. Споглядаючи уламки плитки, купи невикористаного матеріалу, саме тіло заводу, що осипається і, взагалі, розвал усієї індустрії художник відчував свою виняткову роль – у його руках зосередилось усе ремесло кераміки. Мистецтво зійшло з конвеєра й осіло на руках схожих одиночок. Із виниклої ситуації склалось бажання й почуття відповідальності осмислити ситуацію художньо й зримо. «Для мене важливо персоніфікувати образи, перетворити їх на людину, щоб потім відчути до них людські емоції». Так крізь керамічну плитку, цеглу починають проглядати людські обличчя, починає оформлюватись дух місця й часу.

Віднайдений й сформований образ виявився здатним розповісти й про ту людину, яку вбудовують у різні спільноти, роблять цеглиною у загальній справі. Людина й сама по собі немонолітна й роз’єднана, складається із багатьох уламків, які не завжди добре узгоджуються між собою, а то й, взагалі, стихійні та випадкові. Мірошниченко показує, що людина знаходиться між порядком та хаосом, між цілісністю й розломом так само, як і кераміка між пустотою й формою.

Сама керамічна скульптура завжди утворюється довкола пустоти й, по суті, є обігруванням теми посудини, вмістилища. Керамічна скульптура завжди готова приймати щось ще, бути наповненою, готова до зустрічі. Але кераміка Мірошниченка – це рефлексія на тему посуду, що розвалюється або ще не до кінця сформувався у дещо цілісне. Розбиті плитки, цеглини, уламки, що недавно були частиною моноліту стіни, зараз прагнуть стати твором мистецтва, в якому знаходять новий смисл й надію на згладжування рубців. Своїми роботами Мірошниченко показує, що мистецтво – це міст від людини-цеглини, плиточки до людини-вмістилища, здатного приймати в себе щось інше, здатного до спілкування.»

 

Куратор: Антон Усанов

©2015 Галерея сучасного мистецтва JUMP

Україна, м Полтава.,
вул. Монастирська 3

Дивитися на карті

+ 38 067 50 10 600